• Præcision en formsag, blot man gør sit forarbejde korrekt.

• Linjen for dig der vil videre ud i metal eller autofagene.

• Har du hænderne skruet rigtig på, så er industriens fag hungrende efter gode, dygtige, lærlinge.

• Planlægning, dimensionering, og arbejdstegning. Selv en lille skitse kan have stor betydning.

• Teknik & Auto, med motorlære på moderne benzin og dieselmotorer.

Teknik, Metal og Auto

Er du vild med maskiner, motorer, tekniske opgaver, konstruktion og reparation?

Teknik, Metal og Autolinjen henvender sig til erhvervsuddannelserne såsom mekaniker, smed, industritekniker, elektriker og lignende. Den indeholder en bred vifte af input, som kan være med til guide dig ind på sporet af din drømmeuddannelse.

Linjen er også interessant for dig, der påtænker en uddannelse som ingeniør, maskinmester, konstruktør, eller bare brænder for teknikken og vil have et interessant og spændende skoleår.

Ka' du li' at bruge dine hænder?

På TronsøSkolen får du et anderledes skoleår, hvor du ikke skal sidde foran tavlen dagen lang med hovedet begravet i bøger.

Du skal ud i værkstedet, have fingrene i en motor og håndtere værktøj og maskiner. En del af undervisningen foregår ved svejseapparatet, en motor eller ved computeren, og du skal ud og teste det af på en rigtig arbejdsplads i et af vores praktikforløb i løbet af skoleåret.

Vi arbejder hele tiden med projekter, som du selv har indflydelse på, og du får førstehjælpsbevis og §17 bevis til værksted. Derudover bruger vi også tid på virksomhedsbesøg og praktikker.

Bliv parat til de tekniske uddannelser

Du bor på skolen sammen med en masse andre unge mennesker i et sjovt og lærerigt miljø. Vi giver dig en bred introduktion til de tekniske uddannelser, så du bedst muligt kan blive afklaret omkring dit uddannelsesvalg - og endda være et skridt foran de andre.

Du lærer også at lave sund mad og om styring af din privatøkonomi.

Du bliver undervist i de almene fag, som du har brug for til din uddannelse - men på en ny, praktisk og sjov måde.

Her bliver dine interesser dit springbræt til job og uddannelse

Samtidig med, at du dyrker din interesse, og får olie på fingrene, kan du tage linjen som erhvervslinje, og efterfølgende have mulighed for at starte på grundforløb 2 på en erhvervsuddannelse (hvis du opfylder karakterkravene.)

Du kan også vælge linjen med en almindelig 9. eller 10. klasse.