Interview Fie

Et år med masser af hest

Mød Fie Holch. Hun er 16 år og kommer fra Roskilde
Hun går i 10. Klasse på Tronsø på linjefaget Equestrian.

Fællesskabet er fantastisk

Min gamle ridetræner fortalte at hun har haft andre elever der har været på Tronsø. Så hun anbefalede det til mig. Jeg har også været til Åbent Hus inden jeg startede på efterskolen.

Det bedst ved at gå på Tronsø er vennerne og sammenholdet – og helt klart også hestelinjen.

Der er altid nogen at være sammen med. Det meget forskelligt hvad vi laver, vi hygger os bare og tuller lidt rundt. Det er ret hyggeligt når de andre linjefag også kommer i stalden, de kommer også for at hjælpe med staldvagter. Vi sidder også meget nede ved bænkene og hygger og snakker.

2 gange i ugen har man stald vagt.

Fokus på faglighed
– og masser af tid til ridning

Jeg tog en 10. klasse for at få pause fra skolen. Vi har ca. 3 timer om dagen og fri om onsdagen. Om onsdagen er der valgfri valgfag, der har jeg fri.

Jeg har udviklet mig meget. Jeg synes også, at jeg kan se bedre resultater ved min ridning. Jeg bruger mere tid på ridning nu, især fordi det er så nemt at komme ud i stalden, der er ikke så langt.

Fantastisk med et år med fokus på min ridesport

Introturen var sygt hyggelig. Jeg glæder mig til, at vi skal se noget nede i Herning med hestelinjen, og jeg tror også vi skal ud at kigge på Blue Horse.

Skituren ser jeg frem til. Jeg har stået lidt på ski før.

Jeg tror ikke jeg kommer til at ride lige så koncentreret. Men min træner derhjemme vil stadig gerne undervise mig.

Til andre vil jeg sige: Spring ud i det, det var lidt det jeg gjorde, jeg tog fra Sjælland til Jylland, sådan ”det gør vi bare lige”.

Det var en anderledes rideundervisning end derhjemme, det er helt klart noget jeg vil tage med hjem. Jeg synes undervisningen på hestelinjen er megagod. De er gode til at justere, så det er målrettet de forskellige niveauer.