Interview Alexander

Masser af e-sport

Alexander Aalund går i 10. klasse på Tronsø – på eRacing linjen. Han er 17 år og fra Nyborg.

“Det er meget fedt, jeg elsker at gå her. Jeg træner nok sammenlagt esport 16 timer i ugen. Når vi har fri, og det bruger jeg også på eRacing. Man er næsten i eSport lokalet hver eneste dag. Og så får vi også lækker mad!”

Jeg er rigtig glad for 10. klasse erhvervslinjen

Fællesskabet er rigtig godt, det mærkes ex. Til morgensang, når alle er samlet eller til performance showet, det var fedt fordi vi alle var sammen som en stor gruppe.

Til dagligt er jeg mest sammen med de andre fra linjefaget. Min roomie er også på eRacing, og vi kom virkelig godt ud af det med hinanden fra første dag.

Jeg går i 10. Klasse, Erhvervsklassen. Det vil sige vi har 6 uger i praktik, det synes jeg er en fordel for at prøve noget forskelligt. Så er man heller ikke stresset over eksaminer, man kan også hygge sig og lave noget sjovt.

Jeg har været 2 uger i praktik ved en Autoophugger. I uge 2-3, skal jeg i praktik ved en lastvognsmekaniker. Og de sidste 2 uger ved alm bilmekaniker.

Jeg er vokset både socialt og med min sport

Jeg er mere social og mere åben. Man kommer til at kende folk hurtigt. Jeg har rykket mig meget på det sociale, og lært at man kan snakke med alle.

Jeg spillede lidt eSport inden jeg startede på Tronsø og synes egentligt at eRacing lød spændende, måske man kunne have et skjult talent?

Jeg er blevet bedre og bedre til eRacing. Det er hyggeligt at spille. Det er ikke bare almindelig eSport som CS GO, det er eRacing, og Tronsø er den eneste efterskole i Danmark med sådan et linjefag.

Esport er en fritidsinteresse for mig, som jeg gerne vil dyrke videre på, når jeg er færdig på Tronsø. Og jeg vil gerne købe en simulator, og måske endda kunne køre på et professionelt niveau hvis det er muligt.