Interview Lasse

Fuld fokus på e-sport

Mød Lasse Emil, der går i 10. klasse på linjefaget eRacing på Tronsø. Han kommer fra Hornsylt i Midtjylland.

“Det fede ved at man kan have sporten med og kan dyrke sporten. Alle forstår en, fordi vi har samme interesse.” fortæller Lasse.

Fællesskabet omkring eSport er fedt

Jeg har kørt lidt eSport racing der hjemme, og jeg faldt derfor over Tronsø eRacing. Spillene kender jeg godt derhjemmefra, de er meget lig det vi spiller på Tronsø.

Jeg snakker meget med de andre fra mit linjefag – det er fedt at få lov at nørde sammen med andre, der brænder for det samme.

I 10. klasse har man mindre undervisning, og derfor lidt mere fritid. Nogle dage kan det næsten være 50/50 med undervisning og linjefag. Der er også valgfri valgfag i tysk og fysik.

Jeg er blevet mere åben og endnu bedre til min sport.

Jeg kan tydeligt se at jeg er blevet bedre til at køre eRacing. Min tid er bedre nu, end for et halvt år siden da jeg startede på Tronsø. Det er fordi jeg bruger mange flere timer på det nu. Jeg tager det også mere seriøst efter jeg er startet på Tronsø.

Jeg har fået nemmere ved at møde nye folk og snakke med nye folk. Jeg kan mærke det når jeg er derhjemme og er til fest, at jeg er blevet mere imødekommende.

Og så ser jeg frem til skituren sammen med alle 10. klasserne.

Hvad kan du bruge det til?

Jeg vil gerne have nye venner, jeg vil gerne have et godt år hvor jeg også kunne slappe mere af. Det har jeg bestemt fået. Der er frihed under eget ansvar, man har mulighed for at være på egen hånd, og lave hvad man lige har lyst til.

Jeg vil gerne på HHX. Så bliver eRacing nok mere på hygge plan. Jeg syntes det er sjovt at køre eRacing.

Jeg vil absolut anbefale andre unge at tage på Tronsø – man kan godt blive rigtig god til eRacing, og skolen har nogle gode simulatorer. Der er også meget udvikling inden for eSport, så det ændre sig hele tiden. Her på Tronsø er de helt med på det nye.